Silnice

36. ročník Mezinárodního cyklistického závodu Regionem Orlicka na konci července

Sportovní klub policie Duha Lanškroun připravuje na termín  29.7. –  31.7.2022 36. ročník Mezinárodního cyklistického závodu Regionem Orlicka pro kategorii Junior.

Hlavním dějištěm  závodu  bude  město Lanškroun a silnice v Pardubickém a Olomouckém kraji. Jedná se o sportovní akci s dlouholetou tradicí. V přehledu dosavadních vítězů jsou jména jako Pavel Padrnos, Peter Lutenberger, Leopold Konig, Peter Sagan, Josef Černý, Daniel Turek, Michal Schlégel, Lenard Kemna, Jakub Otruba,  Pavel Bittner, nebo poslední vítěz Matyas Kopecky. Všichni jmenovaní se později prosadili v pelotonu dospělých a dosáhli úspěchů v nejprestižnějších etapových závodech profesionální cyklistiky.

Pro závodníky je připraveno šest soutěží: Soutěž jednotlivců (U/19), Sprinterská soutěž, Soutěž o nejlepšího vrchaře, Soutěž o nejlepšího závodníka Juniora (U/18), Soutěž o nejlepšího Kadeta (U/17)   a Soutěž družstev.

Program závodu:

Pátek 29.7.2022 Lanškroun (75 km)

16:00 Představení závodníků, zahájení závodu na náměstí M. Marků

17:00 start I. etapy „Výprachtické“ – Silniční závod na okruhu: Lanškroun, Nepomuky, Výprachtice,Heřmanice, Chudoba, Albrechtice,  Lanškroun. Na trati jsou v dvě horské prémie na Chudobě  v prvním a ve třetím kole, rychlostní prémie bude ve druhém okruhu na příjezdu do Lanškrouna. Okruh absolvují závodníci 3x a v cíli na Náměstí M. Marků je budeme očekávat v 18:30 – 19:00 hodin.

Sobota  30.7.2022 Lanškroun (10 km)

Je na programu II. etapa „Nepomucká“ Časovka jednotlivců na trati Lanškroun, Nepomuky a zpět. Start v ulici Kralické u firmy DOTA. Jede se na uzavřené trati pro veškerý provoz. Vjezd pro čerpání PHM u Firmy DOTA bude povolen. Objízdná trasa pro ostatní dopravu je vedena z Lanškrouna směr Třešňovec a Horní Čermnou směr Nepomuky. Obrácený směr vede: Nepomuky, Horní Čermná, Třešňovec, Lanškroun.

Start:  První závodník odstartuje v 9:00 hodin,         Cíl  je naplánován na 11:30 hod.

Sobota  30.7.2022  Jablonné nad Orlicí (80 km)

Start 15:00 hod. start náměstí 5. Května – III.etapa – Králická – silniční závod.

Řazení závodníků a slavnostní start se uskuteční v prostoru náměstí v Jablonném nad Orlicí. Po slavnostním startu se vyjede po silnici č. I/11 směr Žamberk. Na křižovatce za železničním přejezdem vpravo po silnici č II/311 směr Těchonín, Celné křiž. vpravo, Mladkov, křiž. vpravo po sil. č. II/312, Dolní Lipka, dále křižovatka se sil. I/43 směr Králíky. Králíky odbočka vlevo směr Velké Náměstí, po průjezdu náměstím křiž. Malé Náměstí vlevo po sil. č. II/312 směr Červený Potok. Na křiž. u Kostela vlevo po sil. č. 31227  směr Dolní Morava, Horní Morava, křiž. vlevo po místní komunikaci směr Horní Lipka. Na vrcholu stoupání křiž. vlevo po sil. č. 31222 směr Horní Lipka, na konci obce Železniční přejezd, dále křiž. vlevo směr křiž. se sil. č. II/312 směr Králíky. Králíky kruhový objezd Druhý výjezd dále po silnici č. I/43 směr Červená Voda, Železniční přejezd, kruhový objezd, třetím výjezdem po silnici I/11 směr Červená Voda, křiž. se sil. č.31230   Moravský Karlov vlevo, Žel. Přejezd Bílá Voda, Křiž. Moravský Karlov vpravo směr Písařov po sil. č. 31234, Písařov křiž. se sil. č. I/11 vpravo, křiž. se sil. I/43 Bukovice vlevo, Štíty, dále po silnici č. I/43 směr Lanškroun, Lanškroun, Kruhový objezd vpravo, Lanškroun po ul. Nádražní směr Nám. M. Marků Cíl. .

Neděle   1.8.2021   9:00 hod.  start Nám. M. Marků – IV. etapa – silniční závodRegionem Orlicka (95 km)

Trasa IV. Etapa  je vedena: Výjezd z města po ulici Dobrovského  sil. č.I/43, křiž. ul. Kralická Vlevo po silnic II/311,  dále Nepomuky,  Horní Čermná, Dolní Čermná, Verměřovice,. Letohrad, horská prémie  Šedivec vlevo na sil.č.I/11, rychlostní prémie Žamberk, dále směr Dlouhoňovice, Hejnice, České Libchavy, horská prémie  Rozsocha, dále Rviště,  Libchavy,  Ústí nad Orlicí,  horská prémie Andrlův Chlum,  směr Řetůvka , rychlostní Prémie  Řetová,  Přívrat přímo, křiž. Nad Kohoutem, rychlostní prémie Náměstí Česká Třebová, dále po Sil. směr Skuhrov, Ostrov, Lanškroun Kruh. Objezd Vlevo, Nám, M. Marků Cíl. V cíli budeme závodníky očekávat v 11:00 hodin

Pořadatel má povolení k pořádání sportovní akce a ke zvláštnímu užívání silnic I. II. a III. třídy v uvedeném regionu. Závod bude probíhat za běžného silničního provozu, regulace dopravy bude prováděna příslušníky policie ČR a pořadateli na křižovatkách a na motorkách. Další opatření pro bezpečnost a plynulost silničního provozu bude  řešena dle požadavků vzniklé situace pořadatelem závodu.

Zveme všechny příznivce cyklistiky ke shlédnutí hodnotné sportovní podívané. Prosíme účastníky silničního provozu, kteří se potkají na silnici s konvojem závodu, aby uposlechli pokynů policie a pořadatelů.